#1 2012-07-19 14:15:03

 MixerPL

Administrator

7552693
Skąd: Poland
Zarejestrowany: 2012-06-13
Posty: 63
Punktów :   
WWW

GoMan - poradnik

Witam po krótko wyjaśnię wam jak mniej więcej obsługiwać Gomana.
Poradnik V.1

Tutorial GoMan do G1 i G2.

1.) Pobieramy GoMana. (Program do edytowania pancerzy itp.) Możemy go znaleźć wszędzie. Radzę pobrać GoMan 0.93

LINK DO PLIKU:http://www.worldofgothic.de/dl/download_30.htm

2.) Wchodzimy w program i klikamy Datei. Następnie Offnen i szukamy folderu z Gothic'iem.

Przykład
C:\ProgramFiles\PiranhaBytes\Gothic

3.) Następnie szukamy pliku Data. Wchodzimy i otwieramy plik Textures.vdf.

4.) Teraz szukamy zbroi którą chcemy przerobić. (Te żółte strzałki to strony)

5.) Gdy już znajdziemy zbroję tworzymy folder na pulpicie. Następnie klikamy na podświetlonej zbroi przycisk Datei a później Export. Teraz pojawi nam się okno w którym musimy zmienić vdf. na bmp. i export.

6.) Plik znalazł się bezpiecznie w naszym folderze. Ale to nie koniec naszej przygody z GoMan. Pobieramy teraz program GIMP 2.6.7 który znajdziemy o TUTAJ: http://www.instalki.pl/programy/downloa … i/GIMP.php

DODATKOWY PUNKT: Zbroje w GIMPIE otwieramy za pomocą przycisku Otwórz i Pulpit. Później tylko wybieramy folder gdzie jest nasza zbroja.

7.) GIMP wydaje się trudny do obsługi ale pozory mylą. Pierwszy przycisk czyli ten kwadrat to zaznaczanie pola. Drugi natomiast działa tak samo ale nie tworzy on kwadratu czy prostokąta ale tworzy koło. Trzeci zaś przycisk to wycięcie którego możemy używać do kolorowania różnych przedmiotów.

8.) Teraz pomówimy o kolorowaniu różnych elementów zbroi. Gdy klikniemy na przycisk Kolor to otworzy się lista dostępnych możliwości. Nas interesuje na razie tylko balans kolorów później możecie potrenować na innych kombinacjach. Gdy otworzymy balans kolorów pokaże się okno w którym wybieramy jaki kolor chcemy. Gdy już wszystko gotowe klikamy przycisk X i pokaże się okno CZY ZAPISAĆ PLIK? Oczywiście klikamy ZAPISZ. I wyłączamy program GIMP.

9.) Oczywiście ponownie otwieramy GoMana i dla pewności klikamy w zbroje którą przed chwilą edytowaliśmy. Oczywiście teraz klikamy Datei i Offnen. Pojawi się okno gdzie musimy zlokalizować nasz plik. Klikamy po lewej stronie PULPIT i szukamy naszego folderu. Oczywiście klikamy dwa razy na naszą zbroje i zobaczycie zmiany jakie zaszły. Klikamy prawym przyciskiem i trzecią opcje od góry. Pojawi się okienko w którym klikamy OK.


Oczywiście do edycji pancerzy używamy profesjonalnego programu do obróbki GIMP.


                      Mixer


"Pod mym berłem drży magia ciemności Wojna, mym żywiołem wojownicy bez dusz na me rozkazy. Wolność to tylko wspomnienie Bo prawdziwa siła leży w umyśle. Czy wciąż chcesz stawić mi czoła ? Czy zagrasz w grę, gdzie stawką jest śmierć ? Tylko po to, by odzyskać wolność?" - Xardas

Offline

 

#2 2012-07-19 15:39:52

Milten

Administrator

status www.ka4rs@aqq.eu
38386796
Zarejestrowany: 2012-06-09
Posty: 75
Punktów :   

Re: GoMan - poradnik

podmienić texturkę jest łatwo.. -,- ale jak ktoś robi własne mody?? przyda mu się nowa teksturka i jak ją wrzucic aby była w GRZE?

plik tekstury (.tga) wrzucamy do GoMana (export) i następnie zapisujemy w formacie (.tex) to bardzo ważne ;P zapis ( _work\data\textures)
apropo texturek  modyfikation Gothic'a 1 wymaga ręcznego wypakowania folderu Textures, w G2MDK (gothic II mod) przy instalacji ci wypakowuje ten folder. jak będe miał czas napisze TuT-ka jak  to zrobić ;;D


"..a Milten został największym magiem ognia"

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.summoners.pun.pl www.adm2009.pun.pl www.cupfifa.pun.pl www.mzklan.pun.pl www.klanbloodkillers.pun.pl